Màster en Càlcul i Modelat BIM d'Instal·lacions

Final curs:
12 novembre 2020

Tres raons per escollir-lo
  • Treballar amb els principals softwares de càlcul d'instal·lacions (CYPECAD MEP; CYPE Open BIM: CYPETHERM, CYPELEC REBT, CYPELUX…; HAP) i de modelatge paramètric d'instal·lacions mitjançant metodologia BIM (Revit MEP).
  • Aportaràs més valor i competitivitat a la teva empresa, dissenyant, calculant i modelant en BIM totes les instal·lacions d'una edificació. A més d'importar i exportar models geomètrics i analítics mitjançant interoperabilitat BIM, exigit pròximament per llei.
  • Tindràs l'oportunitat d'assistir a STAGE internacionals a Taiwan i Barcelona, on rebràs master class i coneixeràs alumnes i professors.

L'objectiu del Màster en Càlcul i Modelatge BIM d'Instal·lacions és que els nostres alumnes avancin com a professionals i puguin desenvolupar projectes d'instal·lacions, tant en l'aspecte de càlcul i disseny com en la tasca de modelatge, mitjançant un programa basat en la interoperabilitat BIM. Es potenciarà la fluïdesa i la confiança en la gestió integral dels projectes, tenint en compte totes les parts que influeixen en l'elaboració de qualsevol projecte de l'edificació, i s’aconseguirà una notable millora en l'eficiència i rendibilitat del treball.

Amb el propòsit de flexibilitzar els diferents temes tractats i donar a cada alumne una formació única i específica en la seva àrea d'interès, el màster s'estructura en diferents mòduls, segons àrees específiques. No tots els temes dins d'un mateix mòdul seran obligatoris, hi haurà algunes parts optatives que es podran desenvolupar i avaluar solament si l'alumne ho desitja.

L'actual i creixent demanda energètica, juntament amb la disminució de recursos energètics, està fent que les fonts d'energia renovables estiguin prenent una major rellevància. L'edificació no queda aliena a tota aquesta transformació. És per això que les instal·lacions i el condicionament de l'edifici han d'ajustar-se a aquestes noves exigències.

En aquest context el Màster en Càlcul i Modelatge BIM d'Instal·lacions dotarà al professional d'uns coneixements sòlids i innovadors que el capacitaran per a optimitzar energèticament l'edifici com a conjunt, sigui en obra nova o en rehabilitació.

A més, un dels perfils més demandats en el sector de l'edificació actualment sol·licita uns sòlids coneixements d'integració del BIM, que es desenvoluparan des de l'inici del màster, adquirint coneixements d'interoperabilitat amb els programes BIM de referència en el mercat. Aquest procés d'intercanvi d'informació es realitzarà a través de l'estàndard IFC desenvolupat per Building SMART, que permet intercanviar informació geomètrica i analítica entre diferent programari d'arquitectura i enginyeria, tant de disseny com de càlcul d'instal·lacions, que s'empra per a l'elaboració d'un projecte pels diferents agents intervinents durant tot el seu cicle de vida.

Màster en Càlcul i Modelat BIM d'Instal·lacions per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.