Màster en Counseling i Intervenció en Dol, Pèrdues i Trauma

Final curs:
26 juny 2020
Horari:

Online i 12 mòduls presencials: de divendres (de 9:00h a 19:00h) a diumenge (de 9:00h a 14:00h) distribuïts al llarg de 10 mesos.

Lloc:
Institut IPIR. Passeig de Sant Joan 124. 08037 Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Un model únic i innovador que inclou un marco conceptual teòric i una teoria de mètodes d’intervenció.
  • El quadre docent amb una amplia experiència clínica en la direcció d’unitats de dol, acompanyament al final de la vida, i amb experiència docent i en investigació.
  • Metodologia d’aprenentatge experiencial amb pràctiques clíniques supervisades.

La majoria de persones que viuen una experiència de dol solen tenir una resposta resilient i amb l’ajuda d’amics i família poden aprendre a viure amb la pèrdua i, amb el temps, recuperar l’esperança. No obstant això, una part d’aquestes famílies, especialment les colpides per una mort traumàtica, sol·licitaran l’ajuda de terapeutes competents i experimentats que les ajudin en el seu procés de recuperació.

L’Institut IPIR ofereix aquesta capacitació de Màster dissenyada per a professionals que desitgin obtenir els coneixements necessaris per acompanyar persones que pateixen pèrdues. Està dirigit especialment a psicòlegs, metges, infermeres, treballadors socials, agents pastorals, personal de funeràries i voluntaris. El programa millora els coneixements i les habilitats de diagnòstic i intervenció tant d’aquells que ja estan treballant com d’aquells que estan buscant treball en serveis que atenen persones que viuen pèrdues significatives.

Aquesta capacitació pot obrir les portes a un ampli ventall d’oportunitats professionals en àmbits públics com ara en serveis de dol, unitats d’atenció al final de la vida, serveis de salut mental, hospitals psiquiàtrics o escoles. En l’àmbit privat les sortides professionals més freqüents són: unitats de dol privades, centres d’atenció en pèrdues (càncer, malalties mentals, malalties cròniques i avançades, separacions, etc.) i consulta privada de psicologia.

Màster en Counseling i Intervenció en Dol, Pèrdues i Trauma per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.