Màster en Climatització amb Eficiència Energètica

Final curs:
28 setembre 2020

Tres raons per escollir-lo
  • Visió internacional amb dos recorreguts: no hi haurà fronteres per aplicar les bases normatives i de càlcul, garantint les solucions adaptades a la climatologia de la zona geogràfica segons el projecte.
  • Metodologia disruptiva: amb un material addicional d'alt valor des del moment de la matriculació, amb la millor plataforma en línia del mercat, classes en directe amb un claustre docent de professionals internacionals i participació en projectes reals i immersius en la realitat de la indústria.
  • Aplicació de BIM: aprèn i utilitza la metodologia BIM, obligatòria o de pròxima obligatorietat en la majoria de països i en els projectes d'edificació.

El Màster Internacional en Climatització amb Eficiència Energètica està dissenyat per adquirir una àmplia especialització en el camp de la climatització, una matèria essencial en el disseny de projectes d'edificació i projectes industrials, optimitzant la utilització de recursos i creant obres més sostenibles i eficients energèticament, factor que es reflecteix de forma notable en el pressupost global del projecte.

El màster s'organitza en dos recorreguts principals: l'europeu i l'americà. En cada un d'ells s’estableixen les bases normatives i de càlcul utilitzades en cada mercat. A cada un dels recorreguts, també s'analitzen les solucions que millor s'adapten en funció de la climatologia i la zona geogràfica.

Un dels aspectes diferencials del màster és l'ús de la metodologia BIM aplicada als projectes d'edificació, una metodologia cada dia més implantada i utilitzada pels diferents agents que intervenen en el cicle de vida d'una construcció. BIM (Building Information Modeling) ens permet establir fluxos de treball, consolidar i integrar la informació del model constructiu i de les instal·lacions tèrmiques (model 3D + informació), obtenir documentació del projecte executiu, analitzar les interferències a escala de projecte, planificar l’obra, reduir els errors durant l'execució de l'obra i establir un pla de manteniment de l'edifici un cop executat.

Aquest programa compleix les expectatives de tots aquells tècnics que vulguin especialitzar-se en un camp cada vegada més demandat i exigent.

Màster en Climatització amb Eficiència Energètica per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.