set.
2019

Tots a l'una pel benestar dels infants i adolescents. Promoció, prevenció, protecció, participació.

Inici: 09:30h. Activitat de lliure accés. Imprescindible inscripció.

Tots a l'una pel benestar dels infants i adolescents.

Un cop constituïda la Taula Nacional d'Infància i Adolescència (2014) i les Taules Territorials, no es coneixia ni el nombre ni la situació de les taules locals, ni de les xarxes d’infància i adolescència. Des del Màster en Prevenció i Tractament de la Violència Familiar, es va veure la necessitat d’identificar les taules i xarxes locals d’infància a Catalunya per tenir un diagnòstic inicial i influir en polítiques públiques d’infància, adolescència i famílies. Com a conseqüència d’aquesta anàlisi, hem elaborat diverses propostes de millora per a les taules i xarxes. Es constata la necessitat de suport públic a aquestes iniciatives per poder donar resposta adequada al mandat de la Llei de drets i oportunitats de la infància i adolescència (2010).

09.15 h. Acreditacions

09.30 h. Inici de l’acte

·         Benvinguda a càrrec del Sr. Guillem Íñiguez - Director General de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.
·         Inauguració de la jornada a càrrec de la Sra. Georgina Oliva – Secretària d'Infància, Adolescència i Joventut de la Generalitat de Catalunya

09.40 h. Presentació de la recerca: “Les taules i xarxes locals d’infància i adolescència a Catalunya” [1]

A càrrec de
·         Sr. José-Manuel Alonso Varea. Director del Màster en Prevenció i Tractament de la Violència Familiar: Infància, Parella i Gent Gran;
·         Sra. Conxita Vila  - Diplomada en Treball Social

10.00 h. Fem Camí. Diversitat d’experiències a Catalunya

·         Xarxes d’Infància i Adolescència de Barcelona ciutat
·         Taula d’infància de Mataró