set.
2019

Tots a l'una pel benestar dels infants i adolescents. Promoció, prevenció, protecció, participació.

Inici: 09:30h. Activitat de lliure accés. Imprescindible inscripció.

Tots a l'una pel benestar dels infants i adolescents.

Un cop constituïda la Taula Nacional d'Infància i Adolescència (2014) i les Taules Territorials, no es coneixia ni el nombre ni la situació de les taules locals, ni de les xarxes d’infància i adolescència. Des del Màster en Prevenció i Tractament de la Violència Familiar, es va veure la necessitat d’identificar les taules i xarxes locals d’infància a Catalunya per tenir un diagnòstic inicial i influir en polítiques públiques d’infància, adolescència i famílies. Com a conseqüència d’aquesta anàlisi, hem elaborat diverses propostes de millora per a les taules i xarxes. Es constata la necessitat de suport públic a aquestes iniciatives per poder donar resposta adequada al mandat de la Llei de drets i oportunitats de la infància i adolescència (2010).

09.15 h. Acreditacions

09.30 h. Inici de l’acte
  • Benvinguda a càrrec del Sr. Guillem Íñiguez - Director General de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.
  • Inauguració de la jornada a càrrec de la Sra. Agnès Russiñol directora general de l'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció.
09.40 h. Presentació de la recerca: “Les taules i xarxes locals d’infància i adolescència a Catalunya” [1]

A càrrec de
  • Sr. José-Manuel Alonso Varea. Director del Màster en Prevenció i Tractament de la Violència Familiar: Infància, Parella i Gent Gran;
  • Sra. Conxita Vila  - Diplomada en Treball Social
10.00 h. Fem Camí. Diversitat d’experiències a Catalunya
  • Ajuntament d’Amposta: Assumpta Eixarch. Educadora Social. Responsable de serveis socials.
  • Ajuntament de Barcelona: Àngels Campos. Psicòloga i psicoterapeuta familiar. Departament de Planificació i Processos de la Direcció d’ Innovació Social. Àrea de Drets Socials.
  • Ajuntament de Mataró: Clara A. Rodríguez. Psicóloga. Tècnica de Suport Especialitzat, Servei de Benestar Social
  • Ajuntament d’Olesa de Montserrat:  Georgina Solanes. Educadora social. Xarxa Socioeducativa-Pla educatiu d’entorn
  • Consell Comarcal del Pla de l'Estany: Vanesa Català. Educadora social. Coordinadora dels serveis i programes d'atenció a la infància, famílies i dona. Àrea de Benestar Social
Moderadora: Sílvia Navarro. Secretaria tècnica de la Taula d'Infància i Adolescència de Badalona

11.30 h. Coffee - Espai Networking

12.00 h. Sumem i multipliquem. Aportacions des dels diferents àmbits en el treball en xarxa
  • Arantza Rodríguez. Membre de junta del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya.
  • Àngela Gonzàlez. EAP-B.14 Granollers Departament d'Educació, Generalitat de Catalunya.
  • Àurea Autet. Cap de Divisió de Salut Mental. Fundació Althaia.
  • Raul Rodríguez Fernández, Cap de la Unitat Regional de Proximitat i Atenció al Ciutadà de la Regió Policial Metropolitana Barcelona. Mossos d’Esquadra,  Departament d'Interior, Generalitat de Catalunya.
Moderadora: Rosa Maria Fumás. Directora Tècnica de Serveis Socials del Consell Comarcal del Pallars Jussà.

13.30 h. Que no es vulnerin els drets dels infants! - Les Institucions com a garants de les bones pràctiques –

A càrrec de la Sra. Judit Sartorio. Síndic de Greuges de Catalunya

13.50 h. Tancament de la Jornada

A càrrec de la Sra. Meritxell Benedí - Directora General de Serveis Socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.